Fredagsmys?

Vi skulle åkt till Småland i helgen.
Hälsat på Bönans nya kusin bl.a.
Det har varit lite mycket på sistone så vi bestämde oss för att stanna hemma.
God mat och mys med film, täcke & kudde i soffan.
Kanske lite snax också (inte godis, absolut inte!!!).

Gubben kommer hem från jobbet.
Han har handlat med goda köttbiten.
Han leker med Bönan medan jag förberedder klyftpotatis.
Jag ställer mig i dörröppningen till Bönans rum för att säga något.
2 sekunder hinner jag står där innan vi skiter på oss allihopa.
BRAAAAAAAK, CRASCH, SMOCK och WOOOSCH (och alla andra Batmanljudeffekter).

Ett av köksskåpen (väggskåp) rasar.
Ovanpå skåpet stod det några glasburkar med div. innehåll.
Några flaskor likör...
Under skåpet stod resten av vårt spritförråd (sisådär bara 30 flaskor...)
I skåpet har vi vinglas, vanliga glas, skålar i olika storlekar och serveringsfat.

Ca 30 liter sprit och likör flyter runt i köket.
Behöver jag säga att det var lite splittrat glas också.
I hela köket, hela hallen, ända in i gästrummet.

Vi har precis bytt köksluckor - många förstörda.

Jag, Bönan och Vargen åkte till svärfar.
Flydde för glatta livet från spritångor (inte för min skull) och glassplitter.
Gubben stannade hemma och skurade lägenhet - i timmar.

Nu är det dags för freeeedaaaags myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0