Nu skiter jag i att vara präktig

Vi är duktiga i vår familj (läs jag)
Noga med våra försäkringar
Präktigt så det förslår
Men vad hjälper det
Inte täcker det köksskåp som rasar i backen
Inte heller om det slår sönder golvet
Inte de stora jacken i bänkskivan heller
Inte ens de knappt 3 månader gamla köksluckorna som fick rejäla repor

Men vi har ju tur
Några små fjuttiga kronor för spriten kan vi få
Kostar bara 1.500 i självrisk
Om jag gissar rätt på hur försäkringsbolaget räknar
Så blir väl vi skyldiga dom pengar för våra taxfree-flarror

Nu är det slut på att vara präktig
Sugrören höll i craschen så nu ska jag suga i mig de äckliga
dropparna som är kvar och förvånas över att vi tydligen
betalar försäkringspremier helt i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0